ΓΚΟΥΡΤZΊΕΦ: ..ΜΆΓΙΑ-ΑΦΎΠΝΙΣΗ-ΘΆΝΑΤΟΣ
...390 Αφυπνίζομαι, σημαίνει αντιλαμβάνομαι την μηδαμινότητα μου, δηλ. Την απόλυτη αδυναμία μου. Και δεν αρκεί να την αντιληφθεί κανείς φιλοσοφικά, με λέξεις. Είναι απαραίτητο να την αντιληφτεί με καθαρά, απλά και συγκεκριμένα γεγονότα, με τα δικά του γεγονότα.
'Όταν ο άνθρωπος αρχίζει να γνωρίζει λίγο των εαυτό του, θα ανακαλύψει μέσα του πολλά πράγματα, που θα τον τρομοκρατήσουν. Όσο ο άνθρωπος δεν τρομοκρατείται με τον εαυτό του, δεν γνωρίζει τίποτα για αυτόν. Κάποιος έχει δει κάτι στον εαυτό του που τον τρομοκρατεί Αποφασίζει να το αποβάλει, να το σταματήσει, να το τερματίσει Αλλά όσες προσπάθειες κι αν κάνει, νιώθει ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει, ότι όλα παραμένουν όπως ήταν πριν .Εδώ θα δει την αδυναμία του, την ανικανότητά και την, μηδαμινότητα του. (Έκτος εάν είναι κάτω από την επήρεια, μανιταριού, παπαρούνας, ντάτουρας, κάνναβης, η πρέζας η κόκας κ.λ.π.. Σημ μετ.)
Η πάλι, όταν ο άνθρωπος αρχίζει να γνωρίζει τον εαυτό του, βλέπει ότι δεν έχει τίποτα δικό του, δηλ. Ότι όλα όσα θεωρούσε δικά του, οι απόψεις του, οι σκέψεις του, οι πεποιθήσεις του, τα γούστα του, οι συνήθειες του, ακόμα και τα σφάλματα και οι αδυναμίες του δεν είναι δικά του αλλά ότι έχουν σχηματιστεί ή με την μίμηση ή είναι δανεισμένα από αλλού. Αν τα νιώσει αυτά, ίσως να νιώσει τη μηδαμινότητα του . Και νιώθοντας την μηδαμινότητα του, θα πρέπει να δει τον εαυτό του όπως πραγματικά είναι, όχι για ένα δευτερόλεπτο, ούτε για ένα λεπτό, αλλά αδιάκοπα, χωρίς να το λησμονήσει ποτέ.
..Αυτή η αδιάκοπη συνειδητότητα της μηδαμινότητας του και της αδυναμίας του, θα του δώσει κάποτε το θάρρος να “ πεθάνει” δηλ. Να πεθάνει όχι απλώς νοητικά ή στη συνειδητότητα του, αλλά και να απαρνηθεί πραγματικά και για πάντα αυτές τις πλευρές του εαυτού του που, ή είναι περιττές από την πλευρά της εσωτερικής ανάπτυξης, ή την εμποδίζουν. Αυτές οι πλευρές είναι, πρώτα απ' όλα, το “ψεύτικο εγώ” του και μετά όλες οι φανταστικές ιδέες που έχει για την “ατομικότητα” του, τη “θέληση” του, τη 'συνειδητότητα” του, την “ικανότητα του να ενεργεί”, τις δυνάμεις του, την πρωτοβουλία του, την αποφασιστικότητά του και τα παρόμοια.
(Ενδεχομένως το 1917 που ειπώθηκαν αυτά απ των Γκουρζτίεφ και εντυπώθηκαν μέσο του μαθητή του Ουσπένσκι, να μην είχαν ακόμα εντοπίσει το καθαρό το πρώτο Εγώ που επάνω του άφησε να κολλήσουν , να σχηματισθούν σαν βδέλλες αυτοί οι σχηματισμοί ( ΣΚΕΠΤΟΜΟΡΦΕΣ, ΜΙΜΊΔΙΑ, ΑΡΧΈΤΥΠΑ)του κοινωνικού γίγνεσθαι. Όμως μας βοηθά να καταλάβουμε ότι δεν φθάνει να φωτιστεί ένας άνθρωπος , να περάσει δηλ. Σε άλλη διάσταση εάν προηγούμενος δεν προφυλάξει τα δεδομένα του , ώστε όταν επιστρέψει, απ το συνειδητό Εγώ, στο πρώτο το καθαρό, Εγώ, να θυμάται πρώτα από όλα την πρωτογενή αγιοσύνη με άλλα λόγια την αθωότητα του. Ο “θάνατος όμως αυτός ο ολοσχερείς και αμετάκλητος δεν αφήνει τίποτε απ τα παλιά πίσω του, έτσι συμβαίνει ο παλιμπαιδισμός και η πτώση να καθίστανται αναγκαία για την ύπαρξη του ανθρώπου ευ όσων αυτός, δεν καταφέρνει να δημιουργήσει το κύτταρο,την κυτταρική μνήμη, ώστε να μεταφέρεται σε κάθε επαναγέννηση του, ποιο ολοκληρωμένος. Σημ. ν.ν..)
...391 .. Υπάρχουν, όμως χίλια πράγματα που εμποδίζουν τον άνθρωπο να ξυπνήσει, που τον κρατούν δέσμιο των ονείρων του. Για να δράσει συνειδητά, με την πρόθεση να ξυπνήσει, είναι απαραίτητο να γνωρίζει τη φύση των δυνάμεων που των κρατούν σε κατάσταση ύπνου.
...”Πρώτα απ όλα, πρέπει να αντιληφθείτε ότι ο ύπνος (Μάγια) που μέσα σ΄αυτόν ζει και κινείται ο άνθρωπος δεν είναι φυσιολογικός αλλά μια ύπνωση. Ο άνθρωπος είναι υπνωτισμένος και αυτή η κατάσταση τής ύπνωσης διατηρείται και ενισχύεται αδιάκοπα μέσα. Θάλεγε κανείς ότι υπάρχουν δυνάμεις πού έχουν συμφέρον να (392) κρατήσουν τον άνθρωπο σε κατάσταση ύπνου και να τον εμποδίσουν να δει την αλήθεια και να κατανοήσει τη θέση του.
..“ Υπάρχει μια Ανατολική ιστορία για έναν πλούσιο μάγο που είχε πολλά πρόβατα. Ήταν όμως ταυτόχρονα, και πού φιλάργυρος. Δεν ήθελε να μισθώσει βοσκούς, ούτε να βάλει φράχτη γύρω απ το λιβάδι όπου έβοσκαν . Γι αυτό, τα πρόβατα συχνά περιπλανιόνταν στο δάσος, έπεφταν σε χαράδρες και πάνω απ όλα, έφευγαν γιατί ήξεραν ότι ο μάγος ήθελε το κρέας και το τομάρι τους και αυτό δεν τους άρεσε.
..Τελικά, ο μάγος βρήκε μια λύση. Υ π ν ώ τ ι σ ε τα πρόβατα του και πρώτα απ' όλα, τους υπέβαλε την ιδέα ότι ήταν αθάνατα και ότι δεν θα πάθαιναν τίποτα αν τα έγδερναν, ότι, αντίθετα, αυτό θ'άταν για το καλό τους και μάλιστα πού ευχάριστο. Τους υπέβαλε ύστερα την ιδέα ότι ο μάγος ήταν κ α λ ό α φ ε ν τ ι κ ό , οτι αγαπούσε το κοπάδι του τόσο πολύ ώστε ήταν έτοιμος να κάνει τα πάντα στον κόσμο για χατήρι τους . Ύστερα τους είπε ότι έστω κι αν συνέβαινε κάτι δεν θα συνέβαινε τότε, οπωσδήποτε όχι εκείνη τη μέρα και γι' αυτό δεν ήταν ανάγκη να το σκέπτονται. Ύστερα τους υπέβαλε την ιδέα ότι δεν ήταν καθόλου πρόβατα.
Σε μερικά υπέβαλε την ιδέα ότι ήταν λ ε ο ν τ ά ρ ι α , σε άλλα οτι ήταν α ε τ ο ί , σε άλλα οτι ήταν α ν θ ρ ω π ο ί και σε άλλα ότι ήταν μ ά γ ο ι .
Μετά απ αυτό, τελείωσαν οι έγνοιες και οι στενοχώριες του με τα πρόβατα. Ποτέ δεν ξανάφυγαν, αλλά περίμεναν ήσυχα την ώρα που ο μάγος θα απαιτούσε το κρέας και τα τομάρια τους.
..Αυτή η ιστορία απεικονίζει πολύ καλά την κατάσταση του ανθρώπου.
ΠΊΤΕΡ ΟΥΣΠΈΝΣΚΙ
“ ΑΝΑΖΗΤΏΝΤΑς ΤΟΝ ΚΌΣΜΟ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΣΤΟΎ”
(ΑΠΟΣΠΆΣΜΑΤΑ ΑΠΌ ΜΙΑΝ ΆΓΝΩΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΊΑ)
(ΑΠΟΣΠΆΣΜΑΤΑ ΑΠΌ ΜΙΑΝ ΆΓΝΩΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΊΑ)
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%82_%CE%93%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CF%84%CE%B6%CE%AF%CE%B5%CF%86