ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ 5


ΔΏΡΑ

..-Μερικές φορές , από παλιά μου κάνανε δώρα που δεν τα έχω χρησιμοποιήσει, αυτά μου τα έχουν κάνει κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, δηλαδή έχω κάνει κάτι εγώ και ο άλλος μου το ανταποδίδει ...
-Ναι...
..-Αυτά τα δώρα δεν πιάνουνε τόπο ! Για μένανε είναι πάρα πολύ σημαντικό , αυτό που θα δώσω στον άλωνε,αυτό που θα κάνω για των άλωνε, κατάλαβες, να μην το πετάξει σε μια γωνία. Δεν το κάνω για επίδειξη, μου κοστίζει κάτι ε κατάλαβες τη σου λέω;
-Αλά, γιατί μπαίνεις σ αυτόν τον κάπο;
..-Είμαι γεννημένος σ, αυτόν τον κόπο ...
-Δεν είναι κόπος ! Ωραία η σκέψη μέσα σου κάνοντας μια πράξη ...
..-Όχι
-Δεν είναι ...
..-Όχι δεν είναι κόπος ... Είναι ακριβός το αντίθετο, βιώνοντας κάποιες καταστάσεις με τούς άλλους ανθρώπους ... περνάω σε άλλο επίπεδο έτσι, βλέπω ότι ... τείνω επαναληφθώ...
-Δηλαδή;
...-όταν έχω διαπιστώσει διάφορες μορφές συμπεριφοράς, στις διαπροσωπικές μου σχέσεις, ενοχλητικές εννοείται, που εμένα μου προκαλούν μια αναστάτωση, και λέω να μάθω , μου συμβαίνει τώρα, και επειδή το μπαλάκι δεν το πετάω στον άλλον, το πετάω σε μένα, λέω από μέσα μου πρόσεχε.!. Ε όταν κάνω κάτι, με κάποιον, μπαίνω σε μια διαδικασία ας πούμε, σε μια συμπεριφορά, κάνοντας κάτι, που το έχω ξανακάνει, και με έχει οδηγήσει ... Έχει οδηγήσει και τον άλλον ας πούμε σε μια συγκεκριμένη αντίδραση, έχω πει πως δεν θα το ξανακάνω, όμως το έχω ξανακάνει ...
-Ναι
..-Αυτό το θεωρώ λάθος! Δηλαδή όταν έχω αποφασίσει ότι δεν θα το ξανακάνω και το ξανακάνω, το θεωρώ λάθος!
-Και, τη κάνεις γιαυτό;
..-....
-Πέφτεις σε κατάθλιψη;
..- Κατάθλιψη δεν παθαίνω, είμαι ελαστικός με τον εαυτό μου
-Εργάζεσαι για να μην επαναληφθεί για να το αφαιρέσεις
..-Ναι πρέπει να αφαιρεθεί
-Να ξεριζωθεί δηλαδή!
..-Να αφαιρεθεί! Το ξεριζωθεί είναι διαδικασία...
όταν επαναλαμβάνουμε κάτι σημαίνει ότι αυτό έχει ριζώσει μέσα μας , και δεν αποσπάτε εύκολα,
ριζώνουν αυτά....
,,-Κατά κάποιον τρόπο, είμαι σε μια διαδικασία εδώ και μερικά χρόνια που προσέχω πολύ τη θα βάλω μέσα στο κεφάλι μου! Είναι για μένα κλειδί αυτό, να προσέχω τη θα βάλω μέσα στο κεφάλι μου! Είτε εσωτερικά ερεθίσματα είτε από εξωτερικά, συναναστροφές κλπ...
-Πολύ καλό!
..-Οπότε κάποιες καταστάσεις, με κάποιους ανθρώπους ... Να σου μιλήσω; Είναι για κάποιον παιδικό φίλο , ο οποίος έχει έναν συγκεκριμένο χαραχτήρα εδώ και κάποια χρόνια, ε ... είχα μπει, αρκετά χρόνια τώρα σε διαδικασία να τον αλλάξω, τον στρίμωξα κάποιες φορές, επειδή υπήρχανε και ξεσπάσματα ... Αλά φορτωνόμουν κι εγώ, Δηλαδή ....
-Κόπος!
..-Ε, ναι, προσπάθεια, μέχρι που μετά από κάποια χρόνια αφότου ψυχραθήκαμε είπα ότι τόσο καιρό , εγώ έκανα λάθος ! Δηλαδή αυτός έτσι είναι! Και όταν λέω έτσι είναι , μπορεί να είμαι σχεδόν, κάθετος!
-Για να ...
,,,-Για κάποιες συμπεριφορές , τις οποίες τις κάνει εδώ και είκοσι εικοσιπέντε χρόνια που τον ξέρω...
Τα ίδια ... Λοιπόν, άμα κάνω κάποια κίνηση, έχουμε κάποιες σχέσεις, είμαι σε εγρήγορση με αυτόν τον άνθρωπο, επειδή υπήρξαμε παιδικοί φίλοι, δεν το λέω αυτό, να αυτό που λέμε ανοχή! Ούτε τον χρειάζομαι, να σου μιλήσω ωμά, δηλαδή δεν μπαίνει καμιά ουσιαστική διαδικασία τέτοια,. Εδώ και κάποια χρόνια δεν μιλάμε. Λυπών τον κρατάω σε απόσταση, αποφεύγω τις προστριβές , δεν μπορώ να αλλάξω τίποτα. Από εκεί που ανοίγαμε κάποιες συζητήσεις δεν κάνουμε καμιά, συζητάμε μια ώρα, μισή, για μαλακίες, γιατί δεν μπορώ να συζητήσω τίποτε άλω μαζί του! Ε
αυτά δεν είναι σκέψεις που με απασχολούν που τις κρατάω; Τις κρατάω! Τα κρατάω αυτά τα πράγματα, δεν θέλω να επαναλαμβάνονται αυτά τα πράγματα,
-Το έχεις μάθει, το έχεις ξεπεράσει αυτό!
...-Ναι το έχω ξεπεράσει ... Έχω προσαρμόσει τον εαυτό μου...
-Τη, γιατί σε βασανίζει τότε
...-Α γίνεται στο βαθμό που ... Όταν σου είπα ...
-Γιατί είναι μέρος την σκέψη σου; Γιατί το αναφέρεις;
...-Στο φέρνω σαν παράδειγμα
-Ναι σαν παραδείγματά μέσα από αυτά που βιώνεις έτσι;

..Η αφορμή γιαυτό ήταν ότι ... Ε κάποια στιγμή παύει κάθε επικοινωνία , ακόμη και με τον καλύτερο σου φίλο, ότι ...
-Μα ναι, όμως παύουμε να επικοινωνούμε;
..-Όχι χρειάζεται να προσέχω
-Ένα γεια χρειάζεται αν μπορείς να το πεις πες τω!
...-Όχι, να προσέχω χρειάζεται
-Ίσως, όμως που είναι η αγάπη
...-Δεν τον αγαπάω
-Ε τότε τη φίλος σου λες πως είναι;
...-Παιδικός φίλος
1.-Εξ αγχιστείας που λένε χε χε Δηλαδή σας έφερε η ανάγκη , που έχουμε όλοι της επικοινωνίας , μαζί, θα μένατε φαντάζομαι στην ίδια γειτονιά και κάτι ιδιαίτερο σας έφερε ποιο κοντά από τα υπόλοιπα παιδιά... Αυτό το παιδί το θυμάσαι; ...Υπάρχει μέσα σου και κατά καιρό εμφανίζεται αυτή ανάμνηση και δεν έχει γίνει κάτι για ν αλλάξει η στεναχώρια που μεταφέρει κάθε φορά που επαναφέρεται ... Μια μνήμη συμπαγείς ακούνητη αναλλοίωτη μια μνήμη νόμος . Οπότε πρέπει να το προσέξεις....
2....-Σου λέω δεν έχει αλλάξει τίποτα
-Κουραστικό....
...-Εμένα με προφυλάσσει πάντως
-Σε προφυλάσσει από τη ;..
..-Από το να μπαίνω σε τέτοιου τύπου διαδικασίες
-Είναι παθιασμένες αναμνήσεις
...-Ν άι δεν τις θέλω , ούτε κατά διάνοια δεν θέλω να ξαναζήσω κάτι τέτοιο με φίλο ... Το έχω κάνει , έχω φάει τα μούτρα μου μου, τα έχω ξαναφάει, τα έχω ξανά φάει, λέω τελείωσε. Να σου πω και κάτι άλω που έχω αναρωτηθεί; Γιατί να μην δω ότι ο άνθρωπος είναι έτσι; Και από κει και πέρα πρέπει να κανονίσω την πορεία μου; Γιατί να μην το δω έτσι! Γιατί να πηγαίνω και να να συζητάω προσωπικά, να αναλώνομαι, και αν οδηγούμε σε σύγκρουση, να προσπαθώ να αλλάξω κάποια πράματα γιατί βλέπω τον μαλάκα, ας πούμε σε τη λούκια έχει πέσει , Γιατί να μην το κάνω και να δεχτώ ότι έτσι είναι ο άνθρωπος ! Συζητάμε για μουσική γιατί αυτό είναι το κοινό μας και...
-Σε βλέπει εχθρικά;
...-Όχι, να μην σου πω ότι τον λυπάμαι κιόλας...
-Ξεκινάτε ζεστά
..-Ναι
-Ε τότε σίγουρα θα τα βρείτε, κι αυτό κάποια στιγμή θα αλλάξει!

...-Δεν αλλάζει
-Αλλάζει στον χρόνο του απάνω όχι όποτε θέλουμε εμείς ...Θα άλλαζε νομίζεις με το να τον απόρριπτες τελείως; ... Θα άλλαζε τότε;
...-Αυτό ... Δεν με απασχολεί τη θα κάνει , με απασχολεί....
-Σε απασχολεί η πορεία του
...-Μα δεν με απασχολεί περισσότερο αυτός, όσο με απασχολεί ο εαυτός μου , που επιμένω που θέλω συνεχίζω να θέλω το καλό του
-Μπορεί να μην χρειάζεται η δική σου φιλία γα να σωθεί, μπορεί να χρειάζεται μια γυναίκα για να τον σώσει...
...-Δύσκολο
-Δεν τα ξέρουμε αυτά
...-Δύσκολο είπα δεν είπα ακατόρθωτο ...Δεν έκανε ποτέ σχέσεις στην ζωή του
-Ίσως εκεί να υπάρχει το πρόβλημα , όμως αν τον αγαπάς είναι μαι σχέσει κι αυτό είναι ένα σκαλοπάτι για την καλυτέρευση του, ή τουλάχιστον για να μην μισήσει γνωστούς και φίλους
...-Δεν παίρνει σου λέω
-Αν εγώ θελήσω να βοηθήσω κάποιον θα το κάνω έτσι ούτως ώστε να μην καταβάλω τον εαυτό μου
...-Δεν μπορείς να τον βοηθήσεις
-Απ το περίσσευμά μου
...-Τη εννοείς
-Τον ανέχομαι μέχρι εκεί που μπορώ χωρείς να τον ξεκόβω τελείως, το παράδειγμα που είπες προηγούμενος έχω τρία ευρό με τα δύο κάνω την δουλεία μου θα του δώσω το ένα πχ
...-Δεν είναι οικονομικό το θέμα
-Παράδειγμα είναι, προσφοράς , παρέας συντροφιάς συζήτησης που μετά δεν κρήνης τη θα το κάνει ο άλλος , ας το πετάξει στα σκουπίδια , δεν με νοιάζει εγώ έδωσα γιατί πρέπει να μοιραστώ αυτό που έχω και πάω παραπέρα. ... Το έδωσα; Ε πάει ας το κάνει ότι θέλει.... Η προσφορά μας δεν ωφελεί όταν στηρίζεται στο τη θα την κάνει ο άλως η στην ικανοποίηση ότι ,που λένε “πήγε σε καλά χέρια”,η στο τη θα εισπράξουμε εμείς σαν όφελος απ αυτήν την προσφορά!
...-Δεν είναι τέτοια η ...
-Δεν φαίνεται ότι είναι τέτοια, αλά ουσιαστικά μέσα μας το τέρας που έχουμε , αυτό το τέρας του εγωκεντρισμού την έχει αυτήν την έννοια και την ξέρει πολύ καλά
...-Καταλαβαίνω
-Όπως στην ζούγκλα έτσι κι εδώ, όπως σε όλη την ύπαρξη που το ένα; τρώει το 'άλλο έτσι κι εδώ
...-Ε αυτό που έχει αλλάξει
-Αλλάξει;
...-Το άκουσα πολύ προσεχτικά αυτό που λες... Τέρας που το οποίο έμμεσα και χωρείς να το αντιληφθείς ζητά πίσω αυτό που δίνει η προσφέρει ... Ε έχω μια θέση απέναντι σ αυτό,
στωικά, αντιλαμβάνομαι παραδείγματος χάρη, ίσως κάπου αλλού, ακόμα και αδικήματα όπως η προδοσία η εκμετάλλευση, ....απασχολούσαν..............εκείνα τα χρόνια . Στη αρχαία Ελλάδα, .....ασχολούνταν..........και όχι όλους , κάποιους! Σήμερα, εγώ, σαν σύγχρονος δηλαδή, άνθρωπος, απέναντι σε κάποιους ανθρώπους , απ αυτούς που ζω, η γενική μου πάγια θέση είναι να τους κρατάω σε απόσταση. Δηλαδή έχω πετάξει το μπαλάκι σε εμένα δεν τα βάζω με τον άλλον διαπίστωσα ότι εγώ πήγαινα πίσω όταν προσπαθούσα να βοηθηθεί. Λοιπόν το έκανα δική μου υπόθεση το σκέπτομαι για μεγάλο χρονικό διάστημα παίρνω κάποιες προφυλάξεις , κάνω δυο και τρις μήνες να επεξεργαστώ κάτι, και καταλήγω κάπου . Ότι δεν κινούμαι με τίποτα παρά μόνο σε εξαιρετικές καταστάσεις
Η απόφαση είναι το κλειδί, και ποιο συγκεκριμένα, αυτό που αφιέρωνα, κόπο και ενέργεια, γιατί ή η σχέσεις υπάρχουνε,υπάρχει η ανταλλαγή μεταξύ μας. Μου κάνει δώρα, μου έχει δώσει κάτι που να το χρειάζομαι, με έχει εξυπηρετήσει σε μια ανάγκη; Δηλαδή
σ αυτό το επίπεδο, κρατιούνται κόπια πράματα ... Άπω κει και πέρα, είμαι σε απόσταση, δηλαδή η μια φορά την εβδομάδα έχει μειωθεί ,μια φορά στις δεκαπέντε για μία , δυο ώρες, που είναι και κοντά στο σπίτι μου, τόσο μπορώ να τον αντέξω!
-Πάλη καλά
...-Δηλαδή κρατάω κάποια επαφή σαν άνθρωπος , έχω τρέξει και θα τρέξω αν παραστεί ανάγκη γι αυτόν ή για την μητέρα του η οποία έχει προβλήματα υγείας ... Όμως μακριά , μακριά δεν τον αγαπώ δεν με ενδιαφέρει , τον αγαπάω λίγο; ...Κατάλαβες τη θέλω να σου πω; Δεν θα χαραμίσω τον εαυτό μου για πάρτη του! Και σ αυτό είμαι κάθετος! . Αυτό! Ε έχω κι αυτό , εσύ δεν το έχεις;
-Όχι
...-Τυχερός είσαι
3 -Προσπαθώ να μην αντιμετωπίζω τους άλλους με βάση τη θυμάμαι γι αυτούς! Θέλω να κλείνω τις συναναστροφές μου εκεί που συμβαίνουν , ότι εκεί τελειώνουν και δεν χρειάζεται να θυμάμαι τίποτα παρά μόνο ότι για συγκυρίες πρόκειται, συνθήκες και δράσεις ανθρώπων κάτω απ αυτές; σήμερα; εγώ αύριο εσύ δίνουμε και παίρνουμε διαρκώς και δεν χρειάζεται κανείς να χρεώνετε για κανένα .Όλοι κάνουμε αυτό που μπορούμε καλό και ότι έχουμε σκεφθεί σαν ανάγκη έρχεται ακριβός την ώρα που το χρειαζόμαστε σαν ο από ουρανός θεός ...Όποτε το έχουμε πραγματικά ανάγκη και όχι όποτε αποφασίσουμε εμείς ότι το έχουμε ανάγκη. Πχ αν μπορώ να βοηθείσω δεν χρειάζεται να ξέρω τον άνθρωπο, έτσι έχω ανακαλύψει, μου έχει τύχη δηλαδή, να γυρίζει σε μένα αυτή η βοήθεια από κάποιον άγνωστο!
..-Είσαι κάθετος 'όμως
-Δυστυχώς
...-Δηλαδή . Δεν αφήνεις εξαιρέσεις δεν...
Το πληρώνω όποτε γίνεται με το κεφάλι μου
...-Με το κεφάλι σου
-Έχω χάσει καλούς φίλους γιατί δεν κατάλαβαν τον τρόπο μου, Με παρεξηγούν , ότι δεν τους θυμάμαι ότι δεν είμαι εντάξει αλά όπως και εσύ είσαι αμετακίνητος σε κάποιο βαθμό έτσι κι εγώ, όμως όλα αλλάζουν κάποια στιγμή, για να ζήση και η μετάνοια με τη σειρά της ώστε ότι υπάρχει μέσα μας σαν συναίσθημα να ζήση με τη σειρά του κι αυτό, το παρόν του. Δεν μπορώ να καταγράφω τις λεπτομέρειες, απλά να παρατηρώ το γίγνεσθαί . Ούτε θρηνώ γιαυτό ούτε χαίρομαι είμαι σε μια αναμονή, εγρήγορσης όμως, να βλέπω τη μου συμβαίνει και πως ανταποκρίνομαι σε ότι μου συμβαίνει.
Είχα μια μεγάλη περιπέτεια με την υγεία μου πρόσφατα. Βρέθηκαν οι κατάλληλοι άνθρωποι και μου συμπαραστάθηκαν που δεν τους γνώριζα τόσο όσο κάποιους απ αυτούς που λέμε φίλους! Ήταν άνθρωποι καταλαβαίνεις! Και νομίζω ότι πληρώθηκαν από την προσφορά τους την στιγμή που την έπρατταν.
Αυτή είναι και έννοια της ελεημοσύνης, και για τον λόγο που έχει γραφτεί, “Όταν δίνεις, να μην γνωρίζει το αριστερό σου χέρι τη κάνει το δεξιό σου”
Αν δεν γίνει εκπλήρωση την στιγμή που συμβαίνει η προσφορά σου, είναι επένδυση, και μια τέτοια επένδυση μας έχει κάνει όλους δυνάστες και καταπιεστές, κάθε ελεύθερης και έτσι χαρούμενης, σχέσης.
..........................................................................................................................................................
…......................................................................................................................................................

Που φαίνεται αυτό; Μα στην δυνατότητα να το κάνεις πράξη, και δεν λέμε να έχεις γεννηθεί εκατομμυριούχος γιατί αυτό μόνο στους ανθρώπους συμβαίνει, λέμε να έχεις την διάθεση, κι αυτό μόνο αγάπη μπορείς να το πεις . Όμως οι κοινωνία μας προωθεί την στέρηση έχοντας σαν αξίες τα λούσα, τα αξεσουάρ και όχι την εν δυνάμει διάθεση των ανθρώπων που αγαπούν και προστατεύουν το είδος τους. Έτσι τα προς μίμηση παραδείγματα είναι αυτά των πλουσιοπάροχων δώρων. Στρεφόμαστε προς τους λαμπρούς χρωματισμούς των πολλά υποσχόμενων, και δουλωνόμαστε με καραμέλες, καθρεπτάκια και σοκολάτες, με την ελπίδα ότι το ίδιο θα πάθουν και οι επόμενες γενιές όταν κατακτήσουμε την δυνατότητα να τα παρέχουμε και εμείς. Ε βέβαια εφόσον μας άρεσαν εμάς γιατί να μην αρέσουν στους άλλους και στα παιδιά μας. Τα δώρα έχουν καταντήσει να είναι πιο πολύτιμα απτό να βοηθάς τους άλλους. Παίρνουμε ένα κάρο καλογυαλισμένες αηδίες χωρείς να σκεφτούμε αν πράγματι είναι χρήσιμα αυτά για των άλωνα . Χωρείς να σκεφτούμε αν το χρειάζεται, μα θέλουμε να εντυπωσιάσουμε και έτσι να συνδέσουμε την αγάπη με ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο που μετά την γιορτή θα βρεθεί στα σκουπίδια.
Αυτά τα έχουμε κληρονομήσει..Όμως είναι συνήθειες και είναι άλω να κληρονομήσεις μια συνήθεια και άλλο μια διάθεση, ένα αίσθημα .
Αν καταλάβουμε την διαφορά του επίκτητου απ το κληρονομικό, αυτό αρκεί για να μας σώσει απ τις καταστροφικές μας συνήθειες και απτούς πλασματικούς νόμους, αρκεί να συνειδητοποιείται κάθε φορά που δωρίζουμε, ότι για εξαπάτηση πρόκειται του εαυτού μας και του πλησίον, και αυτή η διαπίστωση θα αλλάξει με τον καιρό τον τρόπο που συναισθηματικά στεκόμαστε στην κάθε είδους ευεργεσία , θα μας απαλλάξει απ το να περιμένουμε απ την μεγαλοψυχία των εκάστοτε ευεργετών .που δεν φαίνεται να γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι το πόθεν έσχες τους, και απτήν λαχτάρα να γίνουμε χαλίφηδες στην θέση των χαλίφηδων, περιμένοντας ανταπόδοση από τους ανθρώπους.
Καλά εμείς την πατήσαμε , τα παιδιά μας τη φταίνε.
Αυτά τα έχουν καταλάβει καλά όσοι ασχολούνται με το marketing –“ Και μαζί με όλα αυτά παίρνεται εντελώς δωρεάν και αυτό! -Δώρα συνολικής αξίας και μπλα μπλα η σας κάνουμε δώρο την εξάτμιση αν αγοράσετε το αυτοκίνητο,” και πάει λέγοντας..Ναι πρόκειται για πολύ υψηλό πολιτιστικό επίπεδο! Άλλωστε σε μας απευθύνονται!
ΣΥΝΕΧΊΖΕΤΕ